Tijdelijke oplossing voor Lijn 650 in de maak

Afgelopen weken werd bekend gemaakt dat De Lijn buslijn 650 zou aanpassen. Dit heeft tot gevolg dat de voor Merksem zeer belangrijke as via de Nieuwdreef in de kou bleef staan. Bewoners en bestuur, zowel meerderheid als oppositie, waren natuurlijk niet te spreken over deze aanpak. Zeker met de werken aan de Brug van den Azijn die binnenkort starten, zal het openbaar vervoer zich als waardig alternatief moeten presenteren. Dankzij de druk uit de pers en contacten vanuit het bestuur lijkt er een oplossing in de maak. De Lijn zou, op dit moment wel maar tijdelijk, buslijn 33 splitsen. Zo zou deze om de beurt via de Nieuwdreef of via het huidige traject door de Dr. M. Timmermanslaan rijden. Meer details zijn op dit moment nog niet bekend.

2 comments on “Tijdelijke oplossing voor Lijn 650 in de maak

  1. maria Van Damme

    In Nieuwdreef wonen vooral senioren die regelmatig naar Jan Palfijn op consultatie moeten. Zij zijn verplicht een taxi te nemen terwijl zij een abonnement hebben op de lijn voor 2017.
    Velen kunnen niet meer naar Carrefour .
    Waar blijft het begrip voor de senioren. Er mogen nog zoeel fietsen staan in Merksem, personen die de bus nemen kunnen niet meer fietsen !!
    Bedankt voor het afnemen van onze onafhankelijkheid en sociale contacten. Wij worden geisoleerd !!!!!
    Mevr Van Damme
    Nieuwdreef 109/4
    Merksem
    Wij zijn speciaal hier komen wonen voor de mogelijkheid van gebruik openbaar vervoer

  2. deprins

    Beste,
    Aangaande bus 650 die NIET meer door de Nieuwdreef rijdt in Merksem.
    Besparen doe men niet met een bus te laten verdwijnen op plaatsen waar men er dringend nood aan heeft. De lijn gaf deze uitleg in de media:
    (De bus moet dan verder rijden en dat kost geld aan De Lijn.)
    Besparen OK, maar een volledige lijn laten verdwijnen NIET OK.
    Er is een zeer goed initiatief om deze lijn alsnog te behouden met een minimum aan kosten voor de lijn. Laat . En ipv 3 halten die er nu zijn, slechts 1 halte aan krantenwinkel (dit is zowat het midden van de Nieuwdreef tussen Bredabaan en Lambrechtshoekenlaan. En laat de bus afdraaien aan de Laarsebaan, om alzo zijn weg verder te zetten. Wat zou dit de lijn meer kosten??? Ik denk wel waar het schoentje wringt; 1) Alle kinderen die opstappen heeft de lijn niets aan. 2) Alle bejaarden die opstappen heeft de lijn bijna niets aan 3) Aan alle gehandicapten heeft de lijn niets aan Ik ben er zeker van, als de bus om het half uur zou rijden, deze volledig gevuld zou zijn. Nu kunnen kinderen niet meer de bus nemen, bejaarden (en dat zijn er veel) kunnen ook nergens meer naar toe, gehandicapten evenzeer. In de Nieuwdreef heb je ook nog de muziekschool en het CC. Als die ene halte per uur er zou komen moet niemand zeer ver gaan om de bus te kunnen nemen naar het hospitaal. Nu kunnen75% van de mensen die in de omgeving van de Nieuwdreef wonen, niet meer naar het ziekenhuis of in Antwerpen geraken met het openbaar vervoer. Dan nog een vraag aangaande besparingen. Waarom rijden er 2 trams over 1 bedding? Het betreft hier tram 2 en tram 3 Deze rijden om de 5 minuten over de Bredabaan in Merksem.
    Enige tijd geleden is de Laarsebaan heraangelegd met 4 haltes (2 in elke richting) met verhoogde berm enz, wetende dat die haltes toch terug moesten afgebroken worden. Men wist reeds op voorhand dat er geen bus zou rijden. Nadien hebben ze de haltes terug moeten laten verdwijnen, wegdek verlagen, en terug autostaanplaats moeten aanbrengen. En dit zonder er ook maar 1 bus is geweest. Degene die zoiets beslist, komen zij wel eens achter hun bureau vandaan? Weten zij wel wat ze aanrichten?
    Was er vroeger niet geschreven en gezegd met de bus had je er al geweest? Laat me niet lachten.
    Als er geen oplossing kan plaatsvinden, zijn ze mijn gezin met 3 abonnementen kwijt.
    Deprins Jan

Een reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.